Zoom-hjelp

I år bruker Blå skog-uka plattformen Zoom Events. Zoom Events er en ny konferanseplattform, så prosessen for registrering og deltakelse er annerledes enn å bli med på et standard Zoom-webinar.

For å få tilgang til konferansen på Zoom Events, må du ha en Zoom-konto med datamaskinappen eller mobilappen installert. For å se billettene dine og få tilgang til eventlobbyen, må du også være logget på med den samme Zoom -kontoen som du registrerte deg med.

  • Klikk for å registrere deg til dag 1 av konferansen 16. november
  • Klikk for å registrere deg til dag 2 av konferansen 17. november
  • Klikk for å registrere deg til dag 3 av konferansen 18. november

Her hjelper vi deg med hvordan du deltar i Zoom Events, installerer Zoom, oppdaterer til den nyeste versjonen og legger til Zoom Events-sesjoner til kalenderen din.

For å delta i zoom events:

FRA BEKREFTELSES-EMAILEN

  1. Åpne innboksen til e-postadressen du registrerte deg for arrangementet med. Finn / åpne Blå skog-uka 2021-bekreftelsese-posten sendt til deg fra Zoom Events
  2. Klikk «View Ticket». Dette vil omdirigere deg til Zoom Events «View Ticket»-siden i nettleseren din. Du kan bli bedt om å logge på Zoom først, men du vil bli omdirigert automatisk etter pålogging
  3. Finn billetten til konferansedagen du vil være med på, og klikk deretter «Join Lobby» eller «Join»
  4. Zoom vil be deg om å åpne i Zoom-applikasjonen på datamaskinen eller telefonen. Etter å ha valgt «open zoom.us», åpnes konferanselobbyen automatisk i Zoom-appen

FRA ZOOM

  1. I nettleseren din skriver du inn: https://events.zoom.us/ 
  2. Klikk «Sign In» øverst til høyre, og logg deretter på med Zoom-kontodetaljene dine
  3. Du vil da bli ledet til Zoom Events «Tickets»-siden i nettleseren din
  4. Finn billetten til konferansedagen du vil være med på, og klikk deretter «Join Lobby» eller «Join»
  5. Zoom vil be deg om å åpne i Zoom-applikasjonen på datamaskinen eller telefonen. Etter å ha valgt «open zoom.us», åpnes konferanselobbyen automatisk i Zoom-appen

 

For mer informasjon om hvordan du deltar i Zoom Events, trykk her:

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/4404105243405-Joining-Zoom-Events#h_01F9Y74QSE9G8M83A6GXC99228

 

NIVA_JanneGitmark_G26

For å installere zoom:

  1. Gå til: https://zoom.us/download 
  2. Klikk på “download”-knappen under «Zoom Client for Meetings», deretter lastes Zoom-installasjonspakken ned automatisk 
  3. Åpne Zoom-installasjonspakken i nedlastingene dine 
  4. Følg Zoom-installasjonsinstruksjonene 
  5. Når det er installert, åpnes Zoom-programmet automatisk. Du blir bedt om enten «Join a Meeting» eller «Sign In» 
  6. Velg «Sign In», og velg deretter «Sign Up» i nedre høyre hjørne av programmet
  7. Dette vil omdirigere deg til Zoom i nettleseren din, hvor du først blir bedt om å bekrefte fødselsdatoen din
  8. Opprett en konto ved å skrive inn e-postadressen din og deretter velge «Sign Up».  Det er gratis å opprette en Zoom-konto 
  9. For å aktivere Zoom-kontoen din, sender Zoom automatisk en bekreftelses-e-post til deg
  10. I et nytt vindu, åpne e-postinnboksen din for å finne en e-post fra Zoom med emnet «Please activate your Zoom account». Husk å sjekke spam-mappen din hvis denne e-posten ikke vises i innboksen din innen 5 minutter 
  11. Åpne e-posten og klikk på den store oransje knappen «Activate Account». Dette vil omdirigere deg til en ny Zoom-side der du skriver inn navnet ditt og oppretter et passord
  12. Zoom-kontoen din er nå aktivert. Klikk på Zoom-programikonet , og logg deretter på med e-postadressen og passordet ditt
  13. Når du har logget deg på, kan du få tilgang til NBFN Blå skog-uka 2021 Zoom Events Hub her for å registrere deg separat for hver dag av konferansen. Det gjør du ved å scrolle ned til “All Events” og så velge dagene du ønsker å være med på

For mer informasjon om hvordan du registrerer deg og deltar i Zoom Events, trykk her:

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/4404105243405-Registering-for-and-joining-a-Zoom-Events-as-an-Attendee

 

for å oppdatere zoom:

  1. Åpne Zoom 
  2. Klikk på kontoikonet ditt øverst til høyre i programmet
  3. Velg «Check for Updates» fra menyen på kontoen din
  4. Hvis Zoom-applikasjonen din er oppdatert, blir du vist et vindu med «You are up to date» som viser gjeldende versjonsnummer for Zoom installert på datamaskinen din 
  5. Hvis Zoom-applikasjonen din ikke er oppdatert, blir du vist om et vindu med «Update available» med en «Update» blå knapp nederst i høyre hjørne
  6. Trykk da på «Update»-knappen, og Zoom installerer og starter den nyeste versjonen av Zoom på nytt

For mer informasjon om oppdatering av Zoom-kontoen din, trykk her:

https://support.zoom.us/hc/en-us/articles/201362233-Upgrade-update-to-the-latest-version

 

NIVA_JanneGitmark_vingesnegl

Hvordan legge til zoom-sesjoner til outlook-kalenderen din:

  1. Meld deg på konferansen ved å gå til NBFN sin Zoom Events Hub. Meld deg på hver dag separat ved å scrolle ned til «All Events» og så velge dagene du ønsker å være med. Når du er inne på Summit-siden til dagen(e) du vil være med på trykker du på «Register»-knappen og følger instruksjonene
  2. Når du blir bedt om å legge til eventen i kalenderen din, integrerer Google og Yahoo-kalendere automatisk. For å legge til i en Outlook-kalender må du laste ned en .ics-fil
  3. For Outlook, trykk «Add to» og så «Outlook Calendars». Da starter nedlastningen av en .ics-fil
  4. Åpne nedlastninger på dataen, høyreklikk på .ics-filen og velg Microsoft Outlook fra listen over apper
  5. Outlook åpnes da automatisk og ber deg legge til alle sesjonene av eventet i kalenderen din. Informasjonen om Zoom-sesjonen kommer under spørsmålet «Import Event?». Trykk på import-knappen.
  6. Outlook viser deg at .ics-filen ble importert, og du kan nå se eventet i kalenderen din